Jako každý rok touto dobou prezentoval radní Ústeckého kraje Marek Hrabáč plánované změny v dopravní obslužnosti, které se chystají od prosincové změny jízdních řádů. Tentokrát je to zejména nasazení nových vlaků a autobusů.
„Zásadní dobrou zprávou je, že objednávka Ústeckého kraje je v rozsahu velmi stabilní.
První významnou změnou je změna autobusového dopravce v západní části kraje, kde na základě dřívější soutěže dopravce Umbrella nahradí dopravce Autobusy Karlovy Vary. Ve třech oblastech vyjede dohromady 44 nových zelených autobusů s lepší výbavou, než měly autobusy dodnes. Například půjde nově platit platební kartou, v autobusech budou USB nabíječky.
Mezi nová spojení patří nová přímá železniční linka Žatec – Louny – Ústí nad Labem, což je v historii kraje první přímé železniční spojení Žatecka a Lounska s krajským městem. Prozatím pojede 4 x denně.
Novinkou pro cestující budou asi po 8 letech i úplně nové vlaky, během prosince začne Regiojet nasazovat celkem 7 nových elektrických jednotek PESA. Modernizované vlaky na linky U11 a U6 začnou nasazovat i České dráhy.
Po úpravách jednotek Panter bude linka U1 poprvé prodloužena až do Kadaně předměstí a Ústecký kraj konečně začne využívat hotovou elektrizaci do Kadaně. Zde si společně můžeme vyzkoušet první jízdu elektrického vlaku do Kadaně již 8. prosince před 11. hodinou. Tam Vás také rádi zveme.
Novinek je pro jízdní řád 2023 dost a nadále budeme nabízet kvalitní systém integrované veřejné dopravy v celém území kraje,“ řekl radní pro dopravu Marek Hrabáč.
Na tiskové konferenci představil změny radní pro dopravu Marek Hrabáč (uprostřed), vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jindřich Franěk a vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Jakub Jeřábek