Pátek, 22 listopadu, 2024
-2 C
Ústí nad Labem
DomůMěsta/obceLitoměřickoOcenění Regionální potravina Ústeckého kraje získaly i výrobky z Litoměřicka

Ocenění Regionální potravina Ústeckého kraje získaly i výrobky z Litoměřicka

Litoměřicko – Pečená paštika ve slanině, pršut, kefír i květový med zastupovaly Litoměřicko v boji o značku Regionální potravina Ústeckého kraje.

Mezi oceněnými výrobky z Litoměřicka je například Pečená paštika ve slanině od Jaroslava Durčeka, Litoměřický pršut z Pršutérie Chovaneček, Kefír Vítězslava Škody z Minimlékarny pod Řípem a Květový med z Českého středohoří ze Včelí farmy Radka Geletiče v Lovosicích. Soutěž Regionální potravina probíhá každoročně ve všech krajích České republiky.

V Hodnotitelské komisi zasedli tradičně zástupci Ministerstva zemědělství, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy, Agrární komory, Potravinářské komory a Krajského úřadu. 

Ocenění značkou Regionální potravina si producenti převezmou na slavnostním vyhlášení v rámci podzimního veletrhu Zahrada Čech v Litoměřicích v pátek 13. září 2024.

„Opravdu mě těší mimořádný zájem, který výrobci každým rokem projevují o značku Regionální potravina Ústeckého kraje. Letos se do soutěže přihlásilo 52 výrobců, kteří prezentovali 259 výrobků zcela vynikající kvality, což hodnotím velice kladně a jsem ráda, že se výrobci více a více soustředí na lokální produkci. A je skvělé i to, že 8 z přihlášených výrobců se do soutěže přihlásilo úplně poprvé. Děkuji všem zúčastněným a vítězům letošního ročníku soutěže Regionální potravina Ústeckého kraje srdečně gratuluji,“ zhodnotila výsledky paní Radomíra Plachá, krajská koordinátorka soutěže Regionální potravina Ústeckého kraje.

informace k soutěži:

Soutěž Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství, přičemž Fond tuto národní značku kvality potravin administruje. Cílem soutěže je podpora domácích producentů lokálních potravin a motivace zákazníků k jejich vyhledávání na pultech obchodů, farmářských trzích či přímo u výrobců. Probíhá ve všech krajích České republiky a soutěžit o značku Regionální potravina mohou producenti malých a středních zemědělských nebo potravinářských podniků. Oceněný výrobek pak získává právo užívat značku zdarma po dobu čtyř let. Producenti se rovněž mohou zapojit do různých marketingových aktivit na podporu jejich podnikání. Mezi nejvýznamnější marketingové nástroje patří podpora značky v médiích. Značka Regionální potravina se objevuje například v televizních pořadech Kluci v akci či Herbář. Pravidelně se můžete se značkou Regionální potravina setkat v časopisech Apetit, Gurmet, Forbes a na významných akcích jako jsou Dožínky na Letné, Vinobraní na Pražském hradě a Země živitelka.

- Reklama -

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

- Naši partneři -
- Reklama -

NEJSLEDOVANĚJŠÍ V TÝDNU