Čížkovice – Výrobce čížkovického cementu, společnost Lafarge Cement, začne od května tohoto roku působit na českém trhu pod obchodním názvem Holcim. Dojde tak k přirozenému splynutí s mateřskou skupinou Holcim. Ta je globálním lídrem na trhu stavebních materiálů. Skupina celosvětově zaměstnává 70 000 lidí a její celkové tržby v roce 2021 činily 26,8 miliard švýcarských franků.
„Transformace představuje pro naši společnost strategický krok, jehož cílem je stát se absolutním lídrem v oblasti inovativních a udržitelných stavebních řešení. Samotná změna názvu byla pečlivě plánována a pro naše zákazníky a obchodní partnery půjde o zcela přirozený přechod. Tento krok nijak neovlivní ani stávající vlastnickou strukturu nebo personální obsazení společnosti,“ uvádí Miroslav Kratochvíl, předseda představenstva a generální ředitel čížkovické cementárny, která v tuto chvíli zaměstnává 150 zaměstnanců.
Změna názvu završí spojení dvou předních výrobců cementu Lafarge a Holcim, které bylo globálně dohodnuto již v roce 2015. Od května bude v Česku společnost vystupovat ve všech obchodních vztazích pouze s názvem Holcim. Součástí přejmenování bude také kompletní rebranding zahrnující nové logo a vizuální podobu, která se objeví ve všech aspektech vnější i vnitřní komunikace.
Skupina Holcim stojí v čele ekologických stavebních řešení a je odhodlána hrát zásadní roli při urychlování přechodu k budoucnosti průmyslu s nulovou produkcí CO2. Staví udržitelnost do centra své strategie a jako světový lídr v recyklaci inspiruje k zavádění principů cirkulární ekonomiky.
Zisk společnosti Lafarge Cement v roce 2021 před zdaněním činil 405 milionů korun. V minulém roce pokračovala poptávka po stavebních materiálech, zároveň výrazně vzrostly ceny vstupů, především cena elektřiny a paliv, což bude mít vliv na letošní výsledky. Tržby Lafarge Cement se mezi lety 2020 a 2021 zvýšily o 8 procent na 1,6 miliardy korun. Na dividendách bylo rozděleno ze zisku 331 milionů korun, připadlo tak 290 korun na akcii.
Autor: Jarmila Vindušková