ÚSTÍ N. L.: Trmičtí policisté šetří případ podvodu, kdy 21letá žena nalítla podvodníkovi přes mobilní telefon. V úterý 10. února kolem čtvrté hodiny ji na její mobilní telefon kontaktoval údajný pracovník jedné z nejmenovaných bankovních poboček, že prověřuje možné zneužití platební karty. Uvedl, že došlo ke zneužití její platební karty v Bulharsku, kdy se jednalo o neoprávněnou platbu ve výši 6.000,- Kč.
Od vylhané krádeže k zákeřnému „zrcadlení“
Podvodník ženu i vzhledem k tomu, že byl velice přesvědčivý a komunikačně zdatný, svými následnými dotazy na využívání plateb prostřednictvím platební karty přiměl, aby mu postupně sdělila své platební údaje. Po jejich získání útočník poškozenou navedl, že provedou tzv. „zrcadlení“ plateb, během kterých jí budou na mobil chodit SMS kódy. Ty měla poškozená podvodníkovi ihned nahlásit, což učinila. Tímto krokem ovšem neznámému pachateli umožnila provedení tří plateb (pro příjemce MONODirect KYIV, UKR) v celkové výši 23.014.57,- Kč. Celý průběh těchto plateb, za stále probíhající vzájemné telefonní komunikace, poškozená sledovala přes svůj mobilní telefon a v něm instalovanou aplikaci bankovnictví. Zároveň ji neznámý podvodník v návaznosti na dotazy k těmto transakcím ujistil, že vše je v pořádku, protože ono „zrcadlení“ musí tímto způsobem proběhnout. Celý hovor trval zhruba hodinu a útočník poškozenou ujistil, že během půl hodiny by měly být platby připsány zpět. To se však nestalo. Následným dotazem na infolinku své banky se poškozená dozvěděla, že se stala obětí podvodu.
Nezapomeňte, že pracovníci bank nikdy nechtějí po svých klientech přístupové údaje a hesla pro internet banking nebo SMS kódy k transakcím. Pokud to po vás někdo bude jakýmkoliv způsobem chtít, je téměř jisté, že se jedná o podvodníka.
por. Veronika Hyšplerová
mluvčí polcie Ústeckého kraje
(redakčně upraveno)
Zdroj: policie.cz